نكات مهم

 
  • كليه پذيرفته شدگان موظف به مطالعه كامل راهنماي مندرج در اين سايت مي باشند.
  • كليه ديپلمه هاي نظري، کار و دانش و فنی حرفه ای مي توانند در هريك از رشته هاي ذيل ثبت نام نمايند:
    حسابداريمعماري–کامپيوتر-تربيت بدني–گرافيک –الکترونيک-الکتروتکنيک (برق صنعتی-تاسیسات الکتریکی) -نقشه برداري-مکانيک خودرو-ساختمان-  امور اداري- مربي بهداشت مدارس
  • كليه پذيرفته شدگاني كه موفق به اتمام دوره تحصيلي قبلي تا تاريخ "31 شهريورماه براي ترم مهر" و "30 دي ماه براي ترم بهمن" نمي شوند، به هيچ وجه حق ثبت نام ندارند و هيچگونه اقدامي براي آنان ميسر نمي باشد اينگونه افراد ملزم به اتمام دوره تحصيلي قبلي بوده و پس از فراغت از تحصيل در دوره مذكور ميتوانند ثبت نام نمايند.
  • پرداخت شهريه از طریق پرتال دانشجويي و به صورت الكترونيكي و اينترنتي قابل انجام است.

    هزينه انصراف :پس از طي مراحل ثبت نام و انتخاب واحد، در صورت انصراف از تحصيل هزينه انصراف از تحصيل (طبق ضوابط امور مالي به شرح ذيل) اخذ خواهد شد: انصراف تا قبل از شروع کلاس ها هزینه ای نخواهد داشت و قبل از یک ماه از شروع کلاس ها 50 درصد هزینه انصراف و در صورت گذشت بیش از یک ماه از شروع کلاس ها هزینه انصراف به صورت کامل (یک و نیم برابر شهریه ثابت) اخذ خواهد شد.

راهنمای مرحله اول "پيش ثبت‌نام اينترنتي" پذيرفته شدگان ورودي جديد

  • 1- مراجعه به كافي نت آموزشكده و سايت اينترنتي مر کز آزمون www.Azmoon.org و ثبت نام در مقطع کارداني پيوسته (بسیار مهم: بدون آزمون- كد 332و دريافت رسيد ثبت نام. (عكس + شناسنامه و اطلاعات تحصيلي مقطع ديپلم خود را آماده داشته باشيد) (در صورت ثبت اشتباه هرگونه اطلاعات شخصي و اطلاعات مدرك تحصيلي و معدل ديپلم مجددا بايد اين مرحله انجام شود.)
  • 2- تهيه يك نسخه پرينت از اطلاعات ثبت شده.
  • 3- آماده نمودن مدارك مورد نياز ثبت نام جهت ارائه به آموزشكده در تاريخ تعيين شده.
  • زمانبندي و آدرس محل ثبت نام حضوري مطابق جدول ذيل مي باشد:

    رشته هاي تحصيلي

    آدرس و محل ثبت نام

    كليه داوطلبان محترم از مردادماه 98 پس از طي مراحل بالا مي توانند جهت ثبت نام مراجعه حضوري داشته باشند.

    روزهاي "شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الي 14:00"

    خواهران و برادران : بلوار الهيه- بلوار محمديه - نبش محمديه 23 - آموزشكده فني و حرفه اي سما

راهنمای مرحله دوم "ثبت نام حضوري و تشكيل پرونده" پذيرفته شدگان ورودي جديد

  • 1- همراه داشتن اصل و تصوير مدارك مورد نياز ثبت نام جهت ارائه به آموزشكده طبق راهنماي سايت.
  • 2- به همراه داشتن يك نسخه پرينت از اطلاعات ثبت شده در "مرحله پيش ثبت نام اينترنتي" كه در كافي نت آموزشكده انجام داده ايد.
  • 3- مراجعه به محل ثبت نام در آموزشكده در تاريخ اعلام شده.
    1-3) مراجعه به قسمت احراز هويت
    2-3) مراجعه به قسمت بررسی مدرک تحصیلی دیپلم
    3-3) مراجعه به باجه پست جهت اخذ تاییدیه تحصیلی 
    4-3) بررسي شرايط نظام وظيفه عمومي(مخصوص آقايان)
    5-3) مراجعه به قسمت امور مالی و ارائه فيش پرداخت شهريه
            ** (در صورت نداشتن اصل مدرك تحصيلي دیپلم، سفته به مبلغ ده ميليون ريال به عنوان ضمانت از انتشارات آموزشکده تهیه نمایید.
    )
            ** (متقاضيان شاهد و ایثارگر معرفی نامه بنیاد خود را جهت ثبت درصد تعهد در حساب دانشجو به امور مالی تحویل دهند.)
            ** (متقاضيان تحت پوشش سازمان بهزيستي جهت تخفيف شهريه از اداره مربوطه معرفي نامه به امور مالي تحويل نمايند.)
    6-3) تحویل کلیه مدارک به آموزش.
    7-3) مراجعه به قسمت باجه اسکن مدارک.
    8-3) دریافت تاییدیه ثبت نام.
    9-3) مراجعه به امور دانشجویی جهت دریافت کارت PVC دانشجویی
    10-3) مراجعه به گروه آموزشی مربوطه و مشاوره با استاد راهنما جهت انتخاب واحد.

    11-3) مراجعه به کافی نت آموزشکده جهت انتخاب واحد
  • 4- مراجعه به سايت اينترنتي آموزشكده (www.SamaMashhad.ac.ir) - قسمت خدمات اينترنتي دانشجويي و انجام انتخاب واحد براي دانشجويان ورودي جديد نيمسال اول يا دوم.

مدارك مورد نياز براي ثبت نام پذيرفته شدگان

  • اصل مدرک ديپلم يا اصل گواهي موقت به همراه اصل ريزنمرات ( 1 سري تصوير )
  • اصل شناسنامه ( 1 سري تصوير از کليه صفحات شناسنامه )
  • اصل کارت ملي ( 1 سري تصوير پشت و رو )
  • عکس 4*3 به تعداد 6 قطعه ( مشمولين نظام وظيفه 6 قطعه )
    نکته مهم: برادران متقاضی معافیت تحصیلی فرم شماره 3 یا 4 فراغت از تحصیل دیپلم و یا پیش دانشگاهی را از مدرسه دریافت نمایند و به همراه داشته باشند.
  • دارندگان اصل کارت پايان خدمت يا معافيت دائم قانوني ( 1 سري تصوير پشت و رو )
  • اصل گواهي عکسدار مربوط به موافقت با ادامه تحصيل کارکنان رسمي شاغل در نيروهاي مسلح
  • سفته به مبلغ 10/000/000 ريال جهت متقاضياني که فاقد اصل مدرک ديپلم مي باشند.
    تهيه تاييديه تحصيلي ديپلم از انتشارات آموزشكده.
  •        جهت اطلاع از خبرهاي فوري و آني و اطلاعيه هاي مهم حتما مي بايست در كانال اطلاع رساني تلگرام آموزشكده عضو شويد.

اطلاعيه شهريه مربوط به ورودي هاي جديد سال 97

  • توجه داشته باشید که هزينه خدمات آموزشي فقط يكبار در طول تحصيل دريافت مي شود.
  • كد رشته

    رشته تحصيلي

    شهريه ثابت 95 (ريال)

    بيمه (ريال)

    خدمات آموزشي (ريال)

    جمع كل (ريال)

    ميانگين تقريبي شهريه هر ترم در صورت اخذ 20 واحد (عملي و نظري)

    21408

    تربيت بدني

    5/847/900

    31/500

    1/220/000

    7/099/400

    18/000/000

    41055

    كامپيوتر

    4/903/000

    31/500

    1/220/000

    6/154/500

    16/000/000

    40365

    معماري

    5/263/000

    31/500

    1/220/000

    6/154/500

    16/000/000

    60135

    گرافيك

    5/758/500

    31/500

    1/220/000

    7/010/000

    17/000/000

    40366

    ساختمان

    4/903/000

    31/500

    1/220/000

    5/445/703

    16/000/000

    40422

    نقشه برداري

    5/263/000

    31/500

    1/220/000

    6/154/500

    16/000/000

    40656

    مكانيك خودرو

    4/903/000

    31/500

    1/220/000

    6/154/500

    16/000/000

    40056

    الكترونيك

    4/903/000

    31/500

    1/220/000

    6/154/500

    16/000/000

    40128

    الكتروتكنيك - تاسيسات

    4/903/000

    31/500

    1/220/000

    6/154/500

    16/000/000

    40057

    الكتروتكنيك - برق صنعتی

    4/903/000

    31/500

    1/220/000

    6/154/500

    16/000/000

    21312

    امور اداری

    3/227/700

    31/500

    1/220/000

    4/480/000

    9/000/000

    21307

    حسابداري

    3/227/700

    31/500

    1/220/000

    4/480/000

    9/000/000

  • دانشجويان عزيز جهت پرداخت اقساطي شهريه نيز مي توانند به روش هاي زيرعمل نمايند:
    * جهت ترم اول دانشجويان مي توانند مبلغ شهريه ثابت را نقد و الباقي را طي اقساط 1 الي 4 ماهه پرداخت نمايند.
    ** از ترم دوم به بعد تا چهار ترم (از طريق ثبت درخواست) مي توانيد نصف كل مبلغ شهريه خود را درخواست وام نماييد كه در اين صورت تسويه كل مبلغ وام بعد از فارغ التحصيلي به صورت اقساط شروع و دريافت خواهد شد.
  • هزينه انصراف:نصف شهريه ثابت*(ترمهايي كه دانشجو انتخاب واحد يا مرخصي دارد منهای 4)
  • هزينه تطبيق دروس: معادل نصف شهريه متغير همان درس طبق سال ثبت نام
  • دانشجوي ميهمان : شهريه ثابت در واحد مبدا و شهريه متغير در واحد مقصد
  • دانشجوي معرفي از واحد ديگر : شهريه ثابت نصف + شهريه متغير
  • دانشجويان غايب در صورت مراجعه مجدد : ترمهاي غيبت دارند بدون احتساب شهريه و سنوات آموزشي + صرفاً پرداخت بدهي قبلي
  • دستورالعمل کامل محاسبه هزینه انصراف از تحصیل و کمک هزینه شهریه، وقفه تحصیلی، مرخصی تحصیلی، معادلسازی دروس

راهنماي تحصيلي دانشجويان

 


  • مراحل ثبت نام در يك نگاه (جزئيات مراحل ثبت نام را مي توانيد با كليك در عناوين بالا مشاهده نماييد) :

    آموزشكده سما جهت نيسمال اول سال تحصيلي 99 – 98 بدون آزمون در رشته هاي ذيل ثبت نام مي کند: کامپيوتر،معماري،نقشه برداري، حسابداري، تربيت بدني ،گرافيک،مکانيک خودرو، الکتروتکنيک (برق صنعتي و تاسيسات)،الکترونيک،ساختمان، آسانسور وپله برقي ، رباتيک، امور اداري

    مرحله اول :

    مراجعه به سايت اينترنتي مر کز آزمون www.Azmoon.org و ثبت نام در سامانه کارداني پيوسته بدون آزمون کد 332 آموزشکده سما مشهد (کليه اطلاعات شناسنامه دقيق ثبت شود ،عکس دقيق اسکن شود و پرينت آن را دريافت نماييد. در صورت ثبت اشتباه اطلاعات مجددا بايد کارت اعتباري خريداري و ثبت نام نماييد.)

    مرحله دوم :

    از مورخ 1398/05/01 مراجعه به آموزشكده فني و حرفه اي سما مشهد جهت پيش ثبت نام و تحويل مدارك (واقع در الهيه، نبش محمديه 23)

     

 

ثبت نام و انتخاب رشته دوره کاردانی پیوسته سال 1398


نكته مهم: در هنگام "ورود به سامانه ثبت نام اينترنتي و تكميل فرم پيش ثبت نام" در صورت مواجه شدن با پيام "اطلاعات يافت نشد"، كد ملي خود را بدون صفر اول وارد كنيد.

راهنماي استفاده از سامانه ثبت نام اينترنتي پذيرفته شدگان